Skip Navigation

Dil Seçimini Yapın

Çalışma Boşluğu ile kontrolü sizde

PDF'i İndir

                    Düzenli Muayene   -   Fren ayarı   -   Tavsiye edilen çalışma boşluğu


Fren balatası ile disk arasındaki optimum çalışma boşluğunu tutturmak, aşırı ısınmayı önlemenize yardımcı olur.

Frenlerin aşırı ısınmasının birkaç nedeni olabilir. En çok karşılaşılan ve en kolay çözümlenen sorunlardan biri, fren balatası ile disk arasındaki çalışma boşluğunun yanlış ayarlanmasıdır. Bu durum, aşağıdaki sorunlara yol açabilir:

  • Boşluk çok yükseğe ayarlanmışsa, tam sürtünme açısından balatanın diskle tamamen temas etmemesi sonucu zayıf fren performansı ortaya çıkabilir.
  • Boşluk çok düşük ayarlandığında, fren balatası ve disk birleşir, sürtünmeye neden olur ve böylece fren sistemi aşırı ısınarak kötü fren performansına, fren sürtünmesine, sese ve hatta kalıcı disk hasarına neden olur.

ÇALIŞMA BOŞLUĞUNUN DÜZENLİ MUAYENESİ

Balatalar ve diskler aşındıkça çalışma boşluğu sürekli arttığından, çalışma boşluğunu düzenli olarak kontrol etmenizi öneririz. Tüm havalı disk frenlerinin, fren balatası ve disk aşınmasına karşı, fren uygulamaları sırasında kendi kendine ayar yapan otomatik ayarlayıcısı vardır. Ancak bunların, düzgün bir itme çubuğu hareketi sağlamaları için düzenli olarak kontrol edilmesi gerekir.

      Ayarlayıcı düzgün takılırsa, otomatik ayarlayıcılarının manuel olarak ayarlanmasına gerek kalmaz. Her fren pedalı değişiminde veya fren ısınmaya başladığında rutin olarak kontrol edilmeleri gerekir. Otomatik ayarlayıcı, izin verilen maksimum değeri geçerse bu durum genellikle ilgilenilmesi gereken diğer fren sorunlarını işaret eder.

Fren ayarlama prosedürü aşağıdaki gibidir:

  • Frenlerin boşta olduğundan ve aracın sürüşe geçmemesi için kilitli olduğundan emin olun.

  • Tekerleği sökün.

  • Kaliperi, kılavuz pimlerinden içeri doğru itin. İçerideki balatayı manivelalardan itin ve hem manivelaları hem de içerideki balata arka plakasını kontrol edin.

  • Manivela ile içerideki balata arka plakası arasındaki çalışma boşluğunu sentille kontrol edin; ölçülen değer, aşağıdaki tabloda belirtilen aralıkta olmalıdır.

  • Çalışma boşluğu, aşağıdaki tabloda gösterilen doğru değerden küçük veya büyükse, aşağıdaki prosedürü uygulamaya devam edin.

  • Çalışma boşluğunu 2 mm olarak ayarlayın.

  • Frene 50 kez basın.

  • Çalışma boşluğunu sentille tekrar kontrol edin; ölçülen değer, aşağıdaki tabloda belirtilen aralıkta olmalıdır.

  •       Çalışma boşluğu, aşağıdaki tabloda gösterilen doğru değerden hala küçük veya büyükse, tüm fren sisteminin veya muhafazanın, fren imalatçısının kullanım kılavuzlarına göre tamamen değiştirilmesi gerekir.

FREN SİSTEMİNE GÖRE ÖNERİLEN ÇALIŞMA BOŞLUKLARI

Üretici Tip Çalışma Boşluğu (MM)
KNORR-BREMSE SN5000 0.6 - 1.1
  SB6000 0.6 - 1.0
  SN7000 0.6 - 1.1
  Scania için SN7000 0.5 - 1.0
  SK7000 0.6 - 1.0
ARVINMERITOR D-Elsa1 0.5 - 0.7
  D3 0.6 - 0.8
  D-Elsa2 0.6 - 0.8
HALDEX 10 mm dayanma plakalı DB19 0.6 - 0.9
  6mm dayanma plakalı DB19 0.8 - 1.2
  DB22LT 0.6 - 1.2
  10 mm dayanma plakalı DB22 0.6 - 0.9
  6mm dayanma plakalı DB22 0.8 - 1.2
WABCO PAN17 0.6 - 0.9
İlgili Teknik İpuçları
yükleniyor...