Skip Navigation

Dil Seçimini Yapın

TEST N°2 SES

PDF'i İndir

FERODO®KULLANIN. FREN SESİNDEN KURTULUN.

Fren sesi sinir bozucu olabilir. Sürüşünüzü bozar ve frenlerinizde bir sorun varmış gibi bir ses çıkarır, düpedüz rahatsız edicidir. Bir müşterinizin aracının fren balata takımını yeni değiştirdiyseniz istediğiniz son şey fren balatalarında ses şikayeti yaşanması ve müşterinizin servise dönmek zorunda kalmasıdır. Müşterilerinize sesi makul sınırlar içinde tutacak fren güvencesi vermek istersiniz. Peki ama makul olan nedir?

Seyir halindeki bir arabanın çıkardığı standart ses 70 dB’dir (desibel). Özellikle rahatsız edici ya da yüksek değildir ve çoğu insan farkına bile varmaz. 85 dB, rahatsız edecek kadar yüksektir. Sürekli olduğunda, bu ses seviyesindeki gürültü kulak zarına zarar verebilir. 105 dB, aracınızda herhangi bir uyarı olmadan aniden çıkan, gerçekten yüksek sesli delici ikaz kornasıyla karşılaştırılabilir.

11-3519 PRMFE1008-TR CTL 2 Noise v2_LR

 

PEKİ, NEDEN SINIRLARA GEREK DUYULUR?

Güvenlik nedenleriyle, sürücünün genel konforunu sağlamak için tüm araç üreticileri gürültü için belirli sınırlamalar koyar. Esasen bu sınırlamalar, kabul edilebilir kalitedeki frenlerin belirli bir ses seviyesinde gıcırdama ve tiz ses çıkarma sayısını belirler.

İki grafiğe de bir göz atalım. Sütunlar, frenlerin 70 dB (grafik 1) veya 85 dB’lik (grafik 2) gıcırdama yüzdelerini gösterir. Kırmızı çizgi, araç üreticileri tarafından belirlenen sınırları (OE ses toleransı) gösterir. Yani, 70 dB’lik ses seviyesinde frenler sadece her 100 defada 10'dan fazla 70 dB’ye eşit veya bunu aşan bir ses yapmazlarsa kabul edilebilir bir kalitede olurlar. 85 dB’lik ses seviyesinde frenler sadece frenleme zamanlarınızın %1,4’ünde 85 dB’lik yükseklikte gıcırdayabilir.

11-3519 PRMFE1008-TR CTL 2 Noise v2_LR

 

FERODO®FRENLERİ EN SESSİZ OLANLARIDIR

Grafiklere tekrar bir göz atın ve Ferodo®’yu rakipleriyle karşılaştırın. Biz sessiz frenler yapıyoruz derken bunu kastediyoruz. Biz istikrarlı bir şekilde, araç üreticilerinin belirlediği ses limiti özelliklerinin HEP altındayız. Grafik 2’ye baktığınızda Ferodo®dışında kalite açısından piyasada iyi bir ünü olan markaların bile desibel aralığında ses sınırları içinde kalmadığını göreceksiniz.

Test Parametreleri

  • Yapılan test: SAE J2521: Disk ve Kampanalı Fren, Dinamometre Cırıltı Ses Matrisi
  • Binek otomobiller için dünya çapında bir standart
  • Kritik fren sürükleme ses uygulamaları ve gerçekçi durdurma fren uygulamalarını içerir
  • Kullanılan test platformu: FN3-57 fren kaliperinin takılı olduğu Ford Focus
İlgili Testler
yükleniyor...