Dil Seçimini Yapın

ÖN FRENLER ALFA ROMEO MITO

PDF'i İndir

ÖN FRENLER

Gezer kaliper ve kontrol silindiri bulunan hava soğutmalı disk fren.

MITO_EN_A4.indd

FREN BALATALARI

Fren balataları: SÖKME İŞLEMİ

MITO_EN_A4.indd
  • Aracı lifte alın.
  • Ön tekerlekleri sökün. (Not: Fren balatası aşınma sensörü yalnızca sol ön fren kaliperinde bulunur.)
  • Fren balatası aşınma sensöründen elektrik konektörünü (1) çıkarın ve kabloları ortadaki tutma klipsinden çıkarın.
MITO_EN_A4.indd
  • Ön fren kaliperi ile braket arasındaki alt tespit vidasını (2) gevşetin.
  • Ön fren kaliperini döndürün ve yerinde sabitleyin.
  • Yan tırnakların ve kaliper pistonunun altında bulunan tutkal kalıntılarını temizleyin.
  • Ön fren balatalarını (3) braketten çıkarın.
MITO_EN_A4.indd
  • Kayar klipsleri (4) fren kaliperi braketinden çıkarın.

UYARI: Piston kaliper muhafazasına çekilirken hidrolik yağ hazneye itilir. Kaliper geri hareket ettiğinde kaliper pistonunun desteklendiğinden emin olun. Fren balatası temas noktalarının temiz olduğundan emin olun. Gezer kaliper ve kontrol silindiri bulunan hava soğutmalı disk fren.

FREN BALATALARI: MONTAJ

MITO_EN_A4.indd
  • Balata ve kayar klipsleri takmadan önce kaliper braketini temizleyin.
  • Kayar klipsleri braket yuvalarının içinde konumlandırın.
  • Balatanın aracın piston tarafında doğru konumlandırıldığına dikkat ederek, ön fren balatalarını yuvalarına yerleştirin. Bu balata kilitleme tırnaklarına (2) paralel perçinlerden (1) belirlenir.
  • Kilitleme tırnakları (4) ile sağ tarafa açı yapan perçinler (3) ile belirlenen balatanın aracın reaksiyon tarafında doğru konumlandırıldığına dikkat ederek, ön fren balatalarını yuvalarına yerleştirin.
  • Çift taraflı film korumasını fren balatasının arka tarafından çıkarın.
  • Ön fren kaliperini yuvasında konumlandırın ve yeni vidayı 27 ÷ 30 Nm tork değerinde sıkın.
  • Fren balatası aşınma sensöründen elektrik konektörünü bağlayın ve kabloları ortadaki tutma klipsi ile yerinde sabitleyin.

Fren diskleri: SÖKME İŞLEMİ

MITO_EN_A4.indd
  • Aracı lifte alın.
  • Ön tekerlekleri sökün.

Not:
Fren balatası aşınma sensörü yalnızca sol ön fren kaliperinde bulunur.

MITO_EN_A4.indd
  • Fren balatası aşınma sensöründen elektrik konektörünü çıkarın ve kabloları ortadaki tutma klipsinden çıkarın.
  • Vidaları (5) gevşetin ve ön fren kaliperini (6) çıkarın.
  • Montaj tespit vidalarını gevşetin ve ön fren kaliperini çıkarın.
  • Vidaları (7) gevşetin ve ön fren diskini (8) çıkarın.

fren diskleri: MONTAJ

  • Ön fren diskini yuvasında konumlandırın ve vidaları 10 ÷ 15 Nm tork değerinde sıkın.
  • Ön fren kaliperini yuvasına yerleştirin ve vidaları doğru sırayla sıkın (15 Nm tork değeriyle başlayın ve ardından üstteki vidayla başlayarak 27 ÷ 30 Nm tork değerinde sıkın).
  • Fren balatası aşınma sensöründen elektrik konektörünü bağlayın ve ilgili kabloları yerinde sabitleyin.

İŞLEME İLİŞKİN ÖNLEMLER

Hidrolik yağ nem çekicidir ve düzenli aralıklarla değiştirilmesi gerekir. Tabloda belirtilen teknik özelliklere uygun olmayan hidrolikleri kullanmayın. Hidroliğin yanlışlıkla boyalı, lastik, plastik ve mekanik parçalara damlamamasına dikkat edin.

EL FRENİ

El freni mekanik kontrolü iki ön koltuk arasına yerleştirilmiş, arka frenlerdeki park freni kollarına bağlı iki esnek bağlantı çubuğu (2) bulunan bir kavrama kolunu çalıştıran bir koldan (1) oluşur.

 

MITO_EN_A4.indd

AYAR

Not: Aşınma boşluğu otomatikman daralacağından, arka fren balataları ya da komple kablo değiştirildikten sonra park freni mutlaka ayarlanmalıdır.

MITO_EN_A4.indd
  • Kabloyu ayarlamadan önce kaliperden gelen kolun durdurma dayanağında olduğunu kontrol edin.
MITO_EN_A4.indd
  • Park frenini birinci kertiğe oturacak şekilde çekin ve kolun durdurma dayanaklarında uzaklaştığını ve her iki kaliperde de boşluğun aynı olduğunu kontrol edin.
MITO_EN_A4.indd

Not:
Yeni balatalar takıldığında, piston geri çekilmeden önce kaliper kolu mutlaka durdurma dayanaklarında olmalıdır.
Aksi halde, park freni doğru çalışmayacaktır.

MITO_EN_A4.indd
  • Ayarlama somunu (3) konumunu işaretleyin, ardından kablonun tamamen gevşediğinden emin olmak için en az 2 - 3 tur gevşetin.
  • Motoru çalıştırın ve fren pedalına en az 10 defa sert bir şekilde basın.
  • El freni kolunu dişli bölümün beşinci kademesine kadar çekin.
  • Arka tekerlekler fren yapana dek el freni kolu üzerindeki ayarlama somununu sıkın.
  • El freni kolu serbest konumdayken, arka tekerleklerin serbestçe döndüğünden emin olun.
  • Motoru stop edin.

HİDROLİK DEVRE

SİSTEMİ DOLDURMA VE HAVASINI ALMA

  • Aracı lifte alın.
  • Fren-debriyaj hidroliği seviyesinin MIN ile MAX işaretleri arasında olduğundan emin olun.
  • Fren-debriyaj hidroliği haznesinin kapağını çıkarın ve hazneye uygun bir alet bağlayın.

Fren-debriyaj hidroliği haznesine herhangi bir kirletici madde girmesini önlemek için, kapağı gevşetmeden önce hem kapağı hem de kapağın etrafındaki hazne yüzeyinin tümünü iyice temizleyin.

  • Koruyucu kapağı çıkarın.
  • Geri kazanım cihazını bağlayın ve fren kaliperi üzerindeki hava alma valfini açın.

Fren sistemindeki havanın tamamen alındığından emin olmak için, hava alma tertibatının aşırı işletim basıncı 1,0 bar olarak ayarlanmalıdır.

  • Hava alma musluğunu yavaşça açın ve hidrolik sistemdeki havanın tümüyle tahliye edilmesini bekleyin.
  • Tüm fren sistemi hava alma işlemlerinin, merkez silindirinden en uzak fren kaliperinden başlayarak, uygun bir sırayla gerçekleştirilmesi gerekir.
  • Hava alma işlemleri tamamlandıktan sonra, en az bir ABS freni gerçekleştirilen bir yol testi yapın.

 

FREN HİDROLİĞİ
Ürün: DOT4 SAE J1703
Kapasite: 1,0 litre
Bakım
aralıkları:
2 yılda bir değiştirme ve hava alma işlemi

 

 

FREN HİDROLİĞİ DOT4
FBX050 500ml
FBX100 1 lt
FBX500 5 lt
FBX2000 20 lt

 

 

FERODO PARÇA NUMARALARI

 

Fren Balataları FDB1468

 

 

Bosch Fren Kaliperi
Fren Balataları FDB1468
Uzunluk (mm) 151.0
Yükseklik (mm) 57.3
Kalınlık (mm)* 18.4
Min. kalınlık (mm)* 8.0
Fren-Diskleri DDF762
Tip Hava soğutmalı
Çap (mm) 257.0
Kalınlık (mm) 22.0
Min. kalınlık (mm) 20.2

* Destek dahil

 

İlgili Montaj Kılavuzları
{{lede.date | date:'dd-MMM-yyyy'}}{{lede.tags.length > 0 && lede.date ? ' | ' : ''}}{{lede.tags.join(', ')}}
yükleniyor...