Dil Seçimini Yapın

Fren diskleri takip çizelgeleri

Yanlış Montaj 1

trouble-tracers-discs-assembly1
Görünümü

Poyra temas yüzeyinde bozulma ve/veya montaj delikleri etrafında çatlak

nedeni

Sıkma sırası yanlış. Yetersiz sıkma torku uygulanması

etkisi

Özellikle ilk fren uygulamalarında titreşim

çözüm

Diskleri değiştirin ve hem doğru montaj sırasında hem de üretici tarafından tavsiye edilen tork ayarlarına uyun

yanlış montaj 2

trouble-tracers-discs-assembly2
 
Görünümü

Poyra temas yüzeyi ayrılmış ya da bozulmuş

nedeni

Aşırı sıkma ve sıkma işlemi sırasında üretici tarafından tavsiye edilen sıkma torku ve sırasına uymama

etkisi

Disk temas yüzeyinde ayrılma. Fren sisteminin tamamen arızalanması

çözüm

Fren sistemini ve ilgili parçaları tümüyle kontrol edin. Arızalı bileşenlerin tümünü değiştirin ve sıkma işlemi sırasında üretici tarafından tavsiye edilen sıkma torku ve sırasına uyarak yeni diskleri takın

yanlış montaj 3

trouble-tracers-discs-assembly3
GÖRÜNÜM

Balata yüzeyinde dengesiz aşınma

NEDENİ

Dengesiz aşınmış fren diski veya diskteki "aşınma dudağı" fren balatasında bu tarz bir aşınmaya neden olur

ETKİSİ
  • Ciyaklama ve Titreşim
  • Balataların erken aşınması
ÇÖZÜM

Balata disklerini ve balataları değiştirin

yanlış montaj 4

trouble-tracers-discs-assembly4
 
Görünümü

Poyra temas yüzeyinde bozulma ve/veya etrafında çatlak

nedeni

Konumlandırma vidasına uygulanan aşırı sıkma torku

etkisi

İlk fren uygulamalarından itibaren görülen titreşim

çözüm

Diskleri değiştirin, aşırı sıkma torkunu önleyin. Konumlandırma vidaları yalnızca disklerin doğru konumlandırılmasını sağlamak içindir

Yanlış montaj 5

trouble-tracers-discs-assembly5
 
Görünümü

Poyra yüzeyinde kirletici madde ve/veya pas

nedeni

Poyra yüzeyindeki kirlenme montaj sırasında yanlış hizalamaya neden olarak, bala ile disk yüzeyleri arasında düzensiz temasa ve diskte dengesiz aşınmaya yol açabilir

etkisi

Ses ve titreşime yol açan disk yüzeyinde dalgalanmaya neden olan Disk Kalınlığı Varyasyonu. Bu etki kullanımla birlikte giderek artar

çözüm

Diskleri sökün ve tekerlek poyrası ve disk yüzeylerini dikkatlice temizleyerek pas ve diğer kalıntıları ortadan kaldırın. Destek yüzeyinde bozulma ya da hasar olmadığını kontrol edin. Sıkma işlemi sırasında üretici tarafından tavsiye edilen sıkma torku ve sırasına uyarak diskleri değiştirin

yanlış montaj 6

trouble-tracers-discs-assembly6
 
Görünümü

Disk başlığında fren yüzeyinden ayrılma

nedeni

Yanlış hizalamadan dolayı mekanik gerilme. Kaliper ve disklerin yanlış montajı veya konumlandırması ileride frenleme yüzeyinde asimetrik aşınmaya ve sonunda ayrılmaya neden olur

etkisi

Ayrılma sonrası tamamen mekanik arızadan dolayı frenleme sırasında başlangıç yükü sesi ve titreşimi

çözüm

Fren sistemini ve ilgili parçaları tümüyle kontrol edin. Arızalı bileşenlerin tümünü değiştirin ve sıkma işlemi sırasında üretici tarafından tavsiye edilen sıkma torku ve sırasına uyarak yeni diskleri takın. Diskleri takmadan önce, aks üzerinde kaliper gövdesi hizalamasını ve montajını kontrol edin

ilgili bileşen arızası 1

trouble-tracers-discs-associated1
 
Görünümü

Disk üzerinde iz oluşumu

nedeni

Derin izler, balatalar ile disk arasındaki kopan aşınma partiküllerinden kaynaklanır. Fren sisteminin dışından ya da tutucu madde bakımından fakir karışımlı sürtünme malzemesinden yabancı kalıntılar (asfalt, kirletici madde, su) girebilir

etkisi

Frenleme ve normal çalışma sırasında ses ve azalan frenleme temas yüzeyinden dolayı fren verimliliğinde düşme

çözüm

Balataları ve diskleri değiştirin

ilgili bileşen arızası 2

trouble-tracers-discs-associated2
 
Görünümü

Disk yüzeyinde kirlenme – camlaşma ve/veya koyu renkli noktalar

nedeni

Sürtünme malzemesi kalıntıları disk yüzeyine aktarılmış. Bu genellikle düşük kaliteli fren balataları kullanılması durumunda meydana gelir

etkisi

Titreşim, fren verimliğinde düşme ve sert pedal hissi

çözüm

Yalnızca sürtünme malzemesi fren ve araca uygun olan yüksek kaliteli fren balataları kullanın

ilgili bileşen arızası 3

trouble-tracers-discs-associated3
 
Görünümü

Frenleme yüzeylerinde dengesiz aşınma. Frenleme yüzeyinin ortasında mavi renkli noktalar. Olası çatlak görünümü

nedeni

Kaliper ve/veya balataların yanlış montajı balataların diskle olan açılarında farklılığa, ve her bir tarafta değişik oranda aşınmaya neden olabilir. Mavi renkli noktalar, sürtünme temasının meydana geldiği yerde, ciddi lokal aşırı sınmalardan kaynaklanır

etkisi

Isı noktalarından dolayı kademeli titreşim. Fren verimliliğinde olası düşme

çözüm

Kaliperi kontrol edin ve gerekirse onarın. Tipinin ve şeklinin uygulama için doğru olduğunu kontrol ederek balataları değiştirin

ilgili bileşen arızası 4

trouble-tracers-discs-associated4
 
Görünümü

Fren balatalarında dengesiz aşınma. Karşı tarafta minimal aşınma ile bir balatada büyük aşınma

nedeni

Kaliper sıkışması. Bir fren balatası, balatanın metal destek plakasına kadar aşınmasına neden olacak şekilde diskle sürekli temas halindedir. Diskin destek plakasına temas eden tarafı büyük ölçüde sıyrılırken, diskin diğer tarafı be diğer balata pratikte yenidir

etkisi

Süregelen sürtünme sesi, titreşim ve düşük fren verimliliği. Aracın yana çektiği, olası dengesiz frenleme işlemi

çözüm

Kaliperin kontrol edilmesi değiştirilmesi ya da onarılması gerekir. Gerekirse fren balatalarını ve disklerini değiştirin

yanlış kullanım/termik hasar 1

trouble-tracers-discs-misuse1
 
Görünümü

Havalandırma çerçevelerine ilişkin radyal çatlaklar/mavi renkli noktalar

nedeni

Mavi renkli noktalar yükselen çatlaklara işaret eder. Bunun nedeni, yüzey malzemesinde sertliğe ve kırılganlığa yol açan metalürjik değişikliktir. Bu, frenlerdeki normal tasarım limitlerinin üzerindeki tipik aşırı yüktür. Bu durum, agresif sürüş ya da aşırı yük taşıma gibi yoğun veya alışılmadık fren kullanımından kaynaklanır

etkisi

Frende gevşeme/fren performansında azalma, ses, titreşim

çözüm

Diskleri değiştirin, fren sistemini yanlış kullanmaktan kaçının ve hızın düşürülmesine katkıda bulunmak için motor/vitesleri daha etkili kullanın

yanlış kullanım/termik hasar 2

trouble-tracers-discs-misuse2
 
Görünümü

Disklerde değişik yoğunluk ve tonlarda (mavi, eflatun, altın rengi) renkler görünüyor

nedeni

Yetersiz alıştırma. Yeni montajlarda, balata ile disk arasındaki yüzeyde hafif varyasyonlar görülmesi normaldir. Uygun alıştırma işlemi yapılmaması durumunda, sürtünmenin meydana geldiği yüzeyler aşırı ısınarak sürtünme yüzeyinde metalürjik değişime yol açar

etkisi

Azalan sürtünmeden dolayı fren verimliliğinde düşme. Balata ve disk ömrünü olumsuz yönde etkileyebilecek titreşimler meydana gelebilir

çözüm

Diskleri değiştirin ve doğru alıştırma prosedürüne uyun. Yani ilk 200 kilometre boyunca frenleri yumuşak ve orta seviyede kullanın

anormal aşınma 1

trouble-tracers-discs-abnormal1
 
Görünümü

Aşırı derecede aşınma. Disk kalınlığı üretici tarafından tavsiye edilen 'Minimum Kalınlık' değerinin altında

nedeni

Diskler düzenli olarak kontrol edilmemiş ya da doğru zamanda değiştirilmemiş

etkisi

Performansta azalma, frenleme sırasında titreşim ve aşırı ses

çözüm

Fren sistemini ve ilgili parçaları tümüyle kontrol edin. Arızalı bileşenlerin tümünü değiştirin ve sıkma işlemi sırasında üretici tarafından tavsiye edilen sıkma torku ve sırasına uyarak yeni diskleri takın. Gelecek kontrol ve periyodik bakımların gerçekleştirilmesini sağlayın

anormal aşınma 2

trouble-tracers-discs-abnormal2

 

Görünümü

Disk yüzey kanalları (izler) ile aşırı derecede aşınmış

nedeni

Fren balatasının aşırı derecede ya da tamamen aşınması fren destek plakasının diske temas etmesiyle (metal - metal) disk yüzeyinde hasara neden olur

etkisi

Son derece düşük fren verimliliği/artan durma mesafesi ve sürtünme sesi

çözüm

Diskleri ve balataları değiştirin. Mümkünse, balata aşınma uyarı göstergesi devresinin düzgün çalıştığını doğrulayın

Anormal aşınma 3

trouble-tracers-discs-abnormal3
Görünümü

Başlık ve disk yüzeyinde derin izler

nedeni

Aşırı balata ve disk aşıntısı destek plakasının kaliper içinde hareket etmesine neden olabilir. Bu durumda, aşınan balatanın destek plakası kaliperdeki yuvasından gevşeyerek, başlık ile disk yüzeyi arasında izlere neden olur

etkisi

Uzun pedal stroku ve yüksek ses ile birlikte aşırı düşük fren verimliliği

çözüm

Diskleri ve balataları değiştirin. Kaliperi kontrol edin ve gerekirse onarın

Yanlış Montaj 1

trouble-tracers-discs-assembly1
Görünümü

Poyra temas yüzeyinde bozulma ve/veya montaj delikleri etrafında çatlak

nedeni

Sıkma sırası yanlış. Yetersiz sıkma torku uygulanması

etkisi

Özellikle ilk fren uygulamalarında titreşim

çözüm

Diskleri değiştirin ve hem doğru montaj sırasında hem de üretici tarafından tavsiye edilen tork ayarlarına uyun

yanlış montaj 2

trouble-tracers-discs-assembly2
 
Görünümü

Poyra temas yüzeyi ayrılmış ya da bozulmuş

nedeni

Aşırı sıkma ve sıkma işlemi sırasında üretici tarafından tavsiye edilen sıkma torku ve sırasına uymama

etkisi

Disk temas yüzeyinde ayrılma. Fren sisteminin tamamen arızalanması

çözüm

Fren sistemini ve ilgili parçaları tümüyle kontrol edin. Arızalı bileşenlerin tümünü değiştirin ve sıkma işlemi sırasında üretici tarafından tavsiye edilen sıkma torku ve sırasına uyarak yeni diskleri takın

yanlış montaj 3

trouble-tracers-discs-assembly3
GÖRÜNÜM

Balata yüzeyinde dengesiz aşınma

NEDENİ

Dengesiz aşınmış fren diski veya diskteki "aşınma dudağı" fren balatasında bu tarz bir aşınmaya neden olur

ETKİSİ
  • Ciyaklama ve Titreşim
  • Balataların erken aşınması
ÇÖZÜM

Balata disklerini ve balataları değiştirin

yanlış montaj 4

trouble-tracers-discs-assembly4
 
Görünümü

Poyra temas yüzeyinde bozulma ve/veya etrafında çatlak

nedeni

Konumlandırma vidasına uygulanan aşırı sıkma torku

etkisi

İlk fren uygulamalarından itibaren görülen titreşim

çözüm

Diskleri değiştirin, aşırı sıkma torkunu önleyin. Konumlandırma vidaları yalnızca disklerin doğru konumlandırılmasını sağlamak içindir

Yanlış montaj 5

trouble-tracers-discs-assembly5
 
Görünümü

Poyra yüzeyinde kirletici madde ve/veya pas

nedeni

Poyra yüzeyindeki kirlenme montaj sırasında yanlış hizalamaya neden olarak, bala ile disk yüzeyleri arasında düzensiz temasa ve diskte dengesiz aşınmaya yol açabilir

etkisi

Ses ve titreşime yol açan disk yüzeyinde dalgalanmaya neden olan Disk Kalınlığı Varyasyonu. Bu etki kullanımla birlikte giderek artar

çözüm

Diskleri sökün ve tekerlek poyrası ve disk yüzeylerini dikkatlice temizleyerek pas ve diğer kalıntıları ortadan kaldırın. Destek yüzeyinde bozulma ya da hasar olmadığını kontrol edin. Sıkma işlemi sırasında üretici tarafından tavsiye edilen sıkma torku ve sırasına uyarak diskleri değiştirin

yanlış montaj 6

trouble-tracers-discs-assembly6
 
Görünümü

Disk başlığında fren yüzeyinden ayrılma

nedeni

Yanlış hizalamadan dolayı mekanik gerilme. Kaliper ve disklerin yanlış montajı veya konumlandırması ileride frenleme yüzeyinde asimetrik aşınmaya ve sonunda ayrılmaya neden olur

etkisi

Ayrılma sonrası tamamen mekanik arızadan dolayı frenleme sırasında başlangıç yükü sesi ve titreşimi

çözüm

Fren sistemini ve ilgili parçaları tümüyle kontrol edin. Arızalı bileşenlerin tümünü değiştirin ve sıkma işlemi sırasında üretici tarafından tavsiye edilen sıkma torku ve sırasına uyarak yeni diskleri takın. Diskleri takmadan önce, aks üzerinde kaliper gövdesi hizalamasını ve montajını kontrol edin

ilgili bileşen arızası 1

trouble-tracers-discs-associated1
 
Görünümü

Disk üzerinde iz oluşumu

nedeni

Derin izler, balatalar ile disk arasındaki kopan aşınma partiküllerinden kaynaklanır. Fren sisteminin dışından ya da tutucu madde bakımından fakir karışımlı sürtünme malzemesinden yabancı kalıntılar (asfalt, kirletici madde, su) girebilir

etkisi

Frenleme ve normal çalışma sırasında ses ve azalan frenleme temas yüzeyinden dolayı fren verimliliğinde düşme

çözüm

Balataları ve diskleri değiştirin

ilgili bileşen arızası 2

trouble-tracers-discs-associated2
 
Görünümü

Disk yüzeyinde kirlenme – camlaşma ve/veya koyu renkli noktalar

nedeni

Sürtünme malzemesi kalıntıları disk yüzeyine aktarılmış. Bu genellikle düşük kaliteli fren balataları kullanılması durumunda meydana gelir

etkisi

Titreşim, fren verimliğinde düşme ve sert pedal hissi

çözüm

Yalnızca sürtünme malzemesi fren ve araca uygun olan yüksek kaliteli fren balataları kullanın

ilgili bileşen arızası 3

trouble-tracers-discs-associated3
 
Görünümü

Frenleme yüzeylerinde dengesiz aşınma. Frenleme yüzeyinin ortasında mavi renkli noktalar. Olası çatlak görünümü

nedeni

Kaliper ve/veya balataların yanlış montajı balataların diskle olan açılarında farklılığa, ve her bir tarafta değişik oranda aşınmaya neden olabilir. Mavi renkli noktalar, sürtünme temasının meydana geldiği yerde, ciddi lokal aşırı sınmalardan kaynaklanır

etkisi

Isı noktalarından dolayı kademeli titreşim. Fren verimliliğinde olası düşme

çözüm

Kaliperi kontrol edin ve gerekirse onarın. Tipinin ve şeklinin uygulama için doğru olduğunu kontrol ederek balataları değiştirin

ilgili bileşen arızası 4

trouble-tracers-discs-associated4
 
Görünümü

Fren balatalarında dengesiz aşınma. Karşı tarafta minimal aşınma ile bir balatada büyük aşınma

nedeni

Kaliper sıkışması. Bir fren balatası, balatanın metal destek plakasına kadar aşınmasına neden olacak şekilde diskle sürekli temas halindedir. Diskin destek plakasına temas eden tarafı büyük ölçüde sıyrılırken, diskin diğer tarafı be diğer balata pratikte yenidir

etkisi

Süregelen sürtünme sesi, titreşim ve düşük fren verimliliği. Aracın yana çektiği, olası dengesiz frenleme işlemi

çözüm

Kaliperin kontrol edilmesi değiştirilmesi ya da onarılması gerekir. Gerekirse fren balatalarını ve disklerini değiştirin

yanlış kullanım/termik hasar 1

trouble-tracers-discs-misuse1
 
Görünümü

Havalandırma çerçevelerine ilişkin radyal çatlaklar/mavi renkli noktalar

nedeni

Mavi renkli noktalar yükselen çatlaklara işaret eder. Bunun nedeni, yüzey malzemesinde sertliğe ve kırılganlığa yol açan metalürjik değişikliktir. Bu, frenlerdeki normal tasarım limitlerinin üzerindeki tipik aşırı yüktür. Bu durum, agresif sürüş ya da aşırı yük taşıma gibi yoğun veya alışılmadık fren kullanımından kaynaklanır

etkisi

Frende gevşeme/fren performansında azalma, ses, titreşim

çözüm

Diskleri değiştirin, fren sistemini yanlış kullanmaktan kaçının ve hızın düşürülmesine katkıda bulunmak için motor/vitesleri daha etkili kullanın

yanlış kullanım/termik hasar 2

trouble-tracers-discs-misuse2
 
Görünümü

Disklerde değişik yoğunluk ve tonlarda (mavi, eflatun, altın rengi) renkler görünüyor

nedeni

Yetersiz alıştırma. Yeni montajlarda, balata ile disk arasındaki yüzeyde hafif varyasyonlar görülmesi normaldir. Uygun alıştırma işlemi yapılmaması durumunda, sürtünmenin meydana geldiği yüzeyler aşırı ısınarak sürtünme yüzeyinde metalürjik değişime yol açar

etkisi

Azalan sürtünmeden dolayı fren verimliliğinde düşme. Balata ve disk ömrünü olumsuz yönde etkileyebilecek titreşimler meydana gelebilir

çözüm

Diskleri değiştirin ve doğru alıştırma prosedürüne uyun. Yani ilk 200 kilometre boyunca frenleri yumuşak ve orta seviyede kullanın

anormal aşınma 1

trouble-tracers-discs-abnormal1
 
Görünümü

Aşırı derecede aşınma. Disk kalınlığı üretici tarafından tavsiye edilen 'Minimum Kalınlık' değerinin altında

nedeni

Diskler düzenli olarak kontrol edilmemiş ya da doğru zamanda değiştirilmemiş

etkisi

Performansta azalma, frenleme sırasında titreşim ve aşırı ses

çözüm

Fren sistemini ve ilgili parçaları tümüyle kontrol edin. Arızalı bileşenlerin tümünü değiştirin ve sıkma işlemi sırasında üretici tarafından tavsiye edilen sıkma torku ve sırasına uyarak yeni diskleri takın. Gelecek kontrol ve periyodik bakımların gerçekleştirilmesini sağlayın

anormal aşınma 2

trouble-tracers-discs-abnormal2

 

Görünümü

Disk yüzey kanalları (izler) ile aşırı derecede aşınmış

nedeni

Fren balatasının aşırı derecede ya da tamamen aşınması fren destek plakasının diske temas etmesiyle (metal - metal) disk yüzeyinde hasara neden olur

etkisi

Son derece düşük fren verimliliği/artan durma mesafesi ve sürtünme sesi

çözüm

Diskleri ve balataları değiştirin. Mümkünse, balata aşınma uyarı göstergesi devresinin düzgün çalıştığını doğrulayın

Anormal aşınma 3

trouble-tracers-discs-abnormal3
Görünümü

Başlık ve disk yüzeyinde derin izler

nedeni

Aşırı balata ve disk aşıntısı destek plakasının kaliper içinde hareket etmesine neden olabilir. Bu durumda, aşınan balatanın destek plakası kaliperdeki yuvasından gevşeyerek, başlık ile disk yüzeyi arasında izlere neden olur

etkisi

Uzun pedal stroku ve yüksek ses ile birlikte aşırı düşük fren verimliliği

çözüm

Diskleri ve balataları değiştirin. Kaliperi kontrol edin ve gerekirse onarın

Tüm Bulgulara Geri Dön