Dil Seçimini Yapın

Montaj kılavuzu: yönlendirmeli fren balataları

Yönlendirmeli fren balataları, pazarda nispeten yenidir. Otomobil üreticileri tarafından fren sesini, titreşimleri ve sertliği kontrol etme ve azaltma yöntemi (NVH) olarak görülen yönlendirmeli fren balatalarında asimetrik tasarım kullanılır. Böylece fren balataları, fren diskine bir açıdan temas eder.

Bu açı, bir pah veya hilal biçiminde kesimle oluşturulur. Her iki yöntemin sonucunda, standart bir fren balatasının sahip olduğu aynı yüksek standardı sunan daha sessiz bir fren sistemi elde edilmiş olunur. Yönlendirmeli frenler hakkında ayrıntılı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz:

PDF Dosyasını İndir

Öncelikle, yivli fren balataları ile hilal biçimli fren balataları arasında ne gibi bir fark vardır?

Yivli yönlendirmeli fren balataları

Yivli yönlendirmeli fren balatalarında, sürtünme yüzeyinde her iki taraftaki keskin kenarların arasında geçişken bir yüzey olan yiv kullanılır. Bu yiv, fren balatasının öndeki kenarının fren diskinden kalkmasını önler ve hatta, balata aşınmasını ve sesi azaltır.

Yivli yönlendirmeli fren balatalarını takarken, balatalardaki yönlendirmeli okları takip edin. Herhangi bir ok yoksa ve yalnızca bir tek yiv varsa, fren balatasını takın. Böylece yiv, balatanın fren diskine temas ettiği öndeki kenar olur. Eğer her iki tarafta da yiv varsa, büyük yiv alanının bulunduğu kenar, balatanın fren diskine ilk temas ettiği öndeki kenar olarak takılmalıdır.

Hilal biçimli yönlendirmeli fren balataları

Hilal biçimli yönlendirmeli fren balatalarında, arka plakadaki ses azaltma şiminden hilal şeklinde bir parça kesilir. Fren şimi, fren balatasının arka kısmında sabitlenmiş ses ve gürültü azaltma birimidir. Fren balatasındaki titreşimi azaltır, zayıflatır ve termal bariyer işlevi görerek daha tutarlı frenleme için balatadaki sıcaklıkların eşit olmasını sağlar. Bu kesit, pistonun, fren balatasını istenilen açıda itmesini sağlayarak sesi ve hatta balata aşınmasını bile azaltır.

Hilal biçimli yönlendirmeli fren balatalarını takarken, balatalardaki yönlendirmeli okları takip edin. Herhangi bir ok yoksa, fren balatasını hilal biçimli kesiti balatanın öndeki kenarında, fren balatalarına yatay olarak gelecek şekilde takın. tek yiv varsa, fren balatasını takın. Eğer balata, ters tarafa takılıysa, frenlerinizden son derece tiz bir gıcırdama sesi gelir.

Yönlendirmeli frenlerin montajı

 

Frenlerinizde bir sorun olduğunu fark ettiniz ve daha iyi bir frene sahip olmak istiyorsunuz. O halde, fren balatalarınızı değiştirmenin zamanı geldi. Peki bunu nasıl yapacağınızı ve bunun için neye ihtiyacınız olduğunu biliyor musunuz?

1. İhtiyacınız olan her şeyi toparlayın.

Başlamadan önce; bu iş için gerekli tüm aletlere, yedek parçalara ve malzemelere sahip olduğunuzdan emin olun.
Bunlar aşağıdakilerden oluşur:

Aletler:

  • Dördü bir arada tornavida seti
  • C-kelepçeler
  • Şarjlı matkap
  • Eski kıyafet
  • Soket/mandal seti
  • Tel fırça

Yedek parçalar:

  • Yönlendirmeli fren balataları
  • Rotorlar
  • Kauçuk izolasyon klipsleri

Malzemeler:

  • 1/4 inç vinil boru tesisatı
  • Aerosol fren temizleyici
  • Mavi ve kırmızı sabitleyici cıvata
  • Cam kavanoz
  • Çelik tel halat
  • Sızdırmazlık pastası
  • Cilalama pedleri
  • Sentetik yüksek sıcaklık fren yağı
  • Pasa nüfuz eden sprey

2. Tekerleği sökün.

Her zaman, bir seferde tek bir tarafta çalışmanızı öneririz. Böylece tüm klipslerin, yayların ve diğer parçaların tam yerleri hakkında net bir fikre sahip olabilirsiniz.

İlk önce, lastikler zemindeyken yerleştirme somunlarını gevşetin. Ardından, ek güvenlik için motorun altında kriko sehpası kullanarak aracın bir yanını yükseltin. Tekerleği tamamen çıkarın.

3. Kaliperin cıvatalarını sökün ve kaliperi çıkarın.

Kaliperi tutan cıvataları ve boşaltma yeri vidasını gevşetin. Kaliper boşaltma yeri vidasını hafifçe yerine yeniden yerleştirin.

Kaliperi, rotordan yukarı kaldırın ve kaliper braketinin üzerine yerleştirin.

4. Pistonu geri çekin.

Tahliye borusunun bir ucunu boşaltma vidasına bağlayın ve diğer ucunu cam kavanoza yerleştirin. Boşaltma yolunu açın ve kaliper pistonunu deliğe doğru iterek sıvının dışarı çıkmasını sağlayın. Tamamlandığında, boşaltma yolunu sıkın ve tahliye borusunu çıkarın. Kaliperi, çelik tel halat kullanarak spiral yaya veya gergi koluna sabitleyin böylece siz fren üzerinde çalışırken sarkma yapmaz.

Kaliper braketini sökün, kaliper braketi cıvatalarının kırmızı mı yoksa mavi sabitleyici cıvata ile kaplı olup olmadığına dikkat edin çünkü yeniden taktığınızda aynı tür sabitleyici cıvata ile yeniden kaplamanız gerekebilir.

5. Rotoru çıkarın

Rotoru aşağı bastırmalı vidayla sökün. Bu, zor bir işlemdir. O nedenle öncelikle, sökmeye çalışmadan önce rotoru 15 dakika pas spreyle kaplayarak bekletin. Vida çıktığında, rotoru yuvasından çekin.

6. Temizlik önemlidir

Ses ve titreşim de dahil olmak üzere, frenle ilgili çoğu şikayetleri doğrudan yanlış temizleme veya montaj uygulamalarıyla ilgilidir. Düzgün temizleme ve montaj şu şekilde gerçekleştirilir:

  • Kaliper braketindeki tüm pası temizleme;
  • Aeresol fren temizleyicisi kullanarak kaliper cıvatalarını temizleme ve korozyon olup olmadığını kontrol etme (korozyon varsa değiştirin);
  • Kauçuk izolasyon klipslerini ve aşınmış diğer fren parçalarını değiştirme;
  • Cıvataları gresleme ve yeni plastik pabuçlar takma;
  • Tekerlek göbeğindeki tüm pası ve kiri alma, matkabınızdaki cilalama pedini kullanmak bu işi kolaylaştırır;
  • Yeni rotorları temizleme ve koruyucu önlem olarak aerosol fren temizleyici ile spreyleme. Sıcak sabunlu suyla ve sert bir fırçayla yıkadıktan sonra iyice kurumaya bırakma da önerilir.

7. Yeniden montaj

Freninizi yerine monte etmenin zamanı geldi. Rotoru yuvaya doğru kaydırın, rotor tutma vidasının deliğini yuvadaki sabitleme cıvatasının deliğiyle hizalayın. Vidaları sıkın (bunun için üreticinin kullanım kılavuzundaki teknik özelliklere bakın), kaliper braketi somunlarına doğru sabitleyici cıvataları uygulayın.

Ses azaltma şimlerinin arka kısmına ince bir tabaka fren gresi uygulayın ve yerlerine kaydırın. Yukarıda bahsedilen, yivli fren balataları ile hilal biçimli fren balatalarıyla ilgili ayrıntılara bakın ve yayları takın. Kaliperi yerine takın.

8. Son görevler

Montaj işlemini tamamlamak için, lastikler zemine değene kadar aracı alçaltın. Tork anahtarınızı, (üreticinin kullanım kılavuzunda) belirtilen tork değerinin yarısına ayarlayın ve yerleştirme somunlarını yıldız biçiminde sıkın. Anahtarı tam tork değerine ayarlayın ve yerleştirme somunlarını aynı yıldız biçiminde sıkın. Aracınızı alçaltın ve krikoyu çekin.

Şimdi aynı işlemleri aynı akstaki diğer frende uygulayın. Tekerleklerde, aynı akstaki fren balatalarını bir kerede değiştirmenizi öneririz.

Bu işlemlerin ardından gerekli testleri yapmanız da önerilir. Motor kapalıyken, sertleşene kadar fren pedalına birkaç kez basın. Ardından, test sürüşüne çıkarak (yavaş hızda kullanın) fren balatalarının çalışıp çalışmadığını kontrol edin. Son olarak, yeni fren balatalarıyla ilgili olarak araç marka ve modelinizle ilgili herhangi bir belirli yöntem olup olmadığını kontrol etmek için üreticinin kullanım kılavuzuna bakın.

Ferodo yönlendirmeli fren balataları

Yönlendirmeli fren balatalarının montajı hakkında daha fazla bilgi için Ferodo yönlendirmeli fren balataları montaj kılavuzuna bakın.

 

Bu yazıda yer alan içerikler, yalnızca bilgilendirme amaçlıdır ve sertifikalı bir teknisyen ve tamirciden alınan profesyonel tavsiye yerine kullanılmamalıdır. Burada yer alan konulardan herhangi biri hakkında sorunuz veya merak ettiğiniz bir şey varsa, sertifikalı bir teknisyene veya tamirciye danışmanızı öneririz. Firmamız burada yer alan herhangi bir içeriğe güvenmeniz sonucu oluşan herhangi bir kayıp veya hasardan hiçbir şekilde sorumlu olmayacaktır.

Paylaş
İLGİLİ TESTLER
{{lede.date | date:'dd-MMM-yyyy'}}{{lede.tags.length > 0 && lede.date ? ' | ' : ''}}{{lede.tags.join(', ')}}
yükleniyor...