Skip Navigation

Dil Seçimini Yapın

ARKA FRENLER FORD C-MAX

PDF'i İndir

Arka frenler

FREN BALATALARI

fren balataları: SÖKME İŞLEMİ

  • Aracı lifte alın.
  • Motoru stop edin ve anahtarı kontaktan çıkarın.
  • Arka tekerlekleri çıkarın.
  • Park frenini indirin.
  • Park freni kablosunu (1) ve kaliper tutucusunu (2) çıkarın.
  • Doğru boyutta bir anahtar kullanarak, kaliper montaj cıvatalarını (4) sökün ve kaliperi poyra bölümünden çıkarın.
  • Dış (5) ve iç (6) fren balatalarını sökün.

fren balataları: DEĞİŞTİRME

  • Fren pistonu çektirme aletini kullanarak pistonun kaliper muhafazasının içine çekilmesini sağlayın.
  • Dış fren balatasını tekerlek tarafına (tutma klipsi bulunmayan taraf) takın.
  • İç fren balatasını piston tarafına (tutma klipsi bulunan taraf) takın.
  • Tespit vidalarını monte etmek için fren kaliperini 35 Nm tork değerinde sıkın.
  • Park freni gezintisini ayarlayın.
  • Hidrolik sistemin havasını alın ("Hidrolik Devre" bölümünde belirtildiği gibi).

FREN DİSKLERİ

fren diskleri: SÖKME İŞLEMİ

  • Aracı lifte alın.
  • Motoru stop edin ve anahtarı kontaktan çıkarın.
  • Arka tekerlekleri çıkarın.
  • Park frenini indirin.
  • Park freni kablosunu ve kaliper tutucusunu çıkarın.
  • Doğru boyutta bir anahtar kullanarak, kaliper montaj cıvatalarını sökün ve kaliperi poyra bölümünden çıkarın.
  • Dış ve iç fren balatalarını sökün.
  • Fren kaliperi hortum kaplinini çıkarın.
  • Kaliper montaj cıvatalarını (7) gevşetin ve kaliper montaj braketini (8) çıkarın.
  • Fren diskini (9) poyradan çıkarın.

fren diskleri: DEĞİŞTİRME

  • Tekerlek poyrasının temiz olduğundan ve korozyona maruz kalmadığından ve disk yüzeyinin temiz ve pürüzsüz olduğundan emin olun
  • Saplama cıvataları üzerinde kaydırarak fren diskini poyra üzerinde konumlandırın.
  • Uygun bir profesyonel alet ile, kaliper pistonunu tamamen kaliperdeki muhafazanın içine itin.
  • Fren kaliperi montaj düzeneğini takın.
  • Tespit vidalarını monte etmek için fren kaliperini 70 Nm tork değerinde sıkın.
  • Kaliperi yerinde konumlandırın ve Kaliper montaj cıvatalarını takın.
  • Yeni dış fren balatasını poyranın tekerlek tarafına takın.
  • Yeni iç fren balatasını kaliperin piston tarafına takın.
  • Fren kaliperi montaj cıvatalarını 35 Nm tork değerinde sıkın.
  • Hortum kaplinini kalipere 15 Nm tork değerinde sıkın.
  • Park freni gezintisini ayarlayın.
  • Hidrolik sistemin havasını alın ("Hidrolik Devre" bölümünde belirtildiği gibi).
brake pads removal
brake disc removal

UYARI: Pistonu kaliper muhafazasına çekilirken fren hidroliği hazneye itilir. Kaliperi hareket ettirirken, kaliperin desteklendiğinden emin olun. Fren balatası temas noktalarının temiz olduğundan emin olun.

FREN BALATASI MONTAJ ÖNLEMLERİ

UYARI: Arka frenin doğru şekilde çalışmasını sağlamak için, fren balatalarının aşağıdaki şemaya göre doğru şekilde takılması son derece önemlidir. Yanlış takılan arka fren balatalarında düzensiz aşınma, ses ve yetersiz performans söz konusu olacaktır. Bunun nedeni, kaliper konstrüksiyonunun ses önleme yayının kaliper köprüsünün dış kenarına takılmasına ve bu şekilde balatanın diske düz bir şekilde oturmasına izin vermemesidir. Fren yapılmazken iç balata ses yapacaktır.

brake pads assembly precautions

İŞLEME İLİŞKİN ÖNLEMLER

Hidrolik yağ nem çekicidir ve düzenli aralıklarla değiştirilmesi gerekir. Tabloda belirtilen teknik özelliklere uygun olmayan hidrolikleri kullanmayın. Hidroliğin yanlışlıkla boyalı, lastik, plastik ve mekanik parçalara damlamamasına dikkat edin. Uzun süre açık kalmış bir konteynırdaki fren hidroliğini kullanmayın.

EL FRENİ

ELEKTRONİK PARK FRENİNİN ÇALIŞMASI

Bazı modellerde isteğe bağlı Elektronik Park Freni sistemi bulunabilir. Bu sistemde özel bir tuş, debriyaj pedalı anahtarı, fren pedalı anahtarı, acil durum fren serbest bırakma mekanizması ve stepne bölmesi altına yerleştirilmiş bir aktüatör bulunur. Tek kullanıcı arayüzü ise Park Frenini devreye sokan Elektronik Park Freni  anahtarıdır.

Elektronik park freni kilidi statik frenleme ya da dinamik frenleme olmak üzere, bu iki tipten biri olabilir:

statik frenleme sırasında, 4 km/s hızın altında ya da araç dururken, freni kilitli konuma almak için tuş yavaşça yukarı çekilir;

dinamik frenleme sırasında, 4 km/s hızın üzerinde, kademeli bir frenleme etkisi yaratmak için tuş yukarı çekilir.

AYAR

UYARI: Prosedür yalnızca mekanik fren sistemi için geçerlidir. Elektronik Park Freni için arıza teşhis cihazı kullanılmalıdır.

Not: Yeni ya da yeniden yerleştirilen bir kabloyu ayarlamadan önce, fren kolunun tamamen serbest bırakıldığından emin olun ve sisteme aşağıdaki dört adımın uygulandığından emin olun:

  • Adım 1: Ayarlama somununu 2 Nm tork değerinde sıkın.
  • Adım 2: Park freni kolunu on ikinci kertiğe kadar kaldırın.
  • Adım 3: Park freni kolunu tamamen aşağı indirin.
  • Adım 4: Somunu gevşetin ve vida dişinin sonuna ulaşana kadar gevşetmeye devam edin.
  • Toz contası kapağını park freni kontrol kolundan çıkarın.
  • Park frenini devre dışı bırakın.
  • Park freni kablosunun doğru yerleştirildiğinden emin olun.

Not: 2 Nm önerilen tork değerinin üzerine çıkmayın. Ayarlama somununu 23 turdan fazla döndürmeyin. Bu tavsiyelere uyulamaması kablonun vida dişlerinde hasara neden olabilir.

  • Park freni kolunun tamamen serbest bırakıldığından emin olun ve fren kablosunu aşağıdaki dört adımda ayarlayın:
  • Adım 1: Park freni kolu ile kam grubu pimi arasında her iki tarafta 0,7'lik bir sentil yerleştirin.
  • Adım 2: Başka bir operatörün yardımıyla, park freni kaliper kollarından birinin hareketi görülene kadar ayarlama somununu sıkın.
  • Adım 3: Sentili çıkarın.
  • Adım 4: Arka tekerlekleri döndürün ve frenin sertleştiği herhangi bir nokta olup olmadığını kontrol edin. Sertleşme olması durumunda, park freni ayarlama somununu vida dişi sonuna kadar gevşetin, park freni kablolarını temizleyin ve ayar prosedürünü tekrarlayın.
  • Park freni kontrol kolu toz contası kapağını takın.
Actuator

HİDROLİK DEVRE

HAVA ALMA İŞLEMİ

Uyarı:Hava alma işlemi sırasında, hazneye her zaman yeni ve temiz hidrolik yağı koyun

  • Hava alma borusunu hava alma vidasına takın.
  • Borunun diğer ucunun az miktarda fren hidroliği bulunan bir toplama haznesinde olduğundan emin olun.
  • Hazneyi hava alma vidasının en az 300 mm üzerine yerleştirin.
  • Hava alma vidasını yarım tur gevşetin.
  • Fren hava alma işlemine öncelikle merkez silindirine en uzak yerden başlanmalıdır. Basınçlı hava alma tertibatı tavsiye edilir.
  • Hazneye Max. işaretine kadar fren hidroliği doldurun.
  • Toplama haznesine temiz ve hava kabarcığı bulunmayan fren hidroliği pompalanana kadar fren pedalına basmaya devam edin.
  • Basınçlı hava alma işlemi tamamlanıp sistemdeki hava boşaltıldıktan sonra, hava alma vidasını sıkın.
  • Ayak freni ile fren basıncı uygulayın ve sızıntı kontrolü yapın.

Uyarı:Hava alma vidasının sıkıldığından ve korozyonu önlemek için toz kapağının yerine takıldığından emin olun.

  • Aynı prosedürü diğer fren hatları için de tekrarlayın.
FREN HİDROLİĞİ
Ürün DOT4
Bakım aralıkları 2 yılda bir değiştirin ve havasını alın
20.000 Km/1 yılda bir seviye kontrolü
20.000 Km/1 yılda bir gözle sızıntı ve paslanma kontrolü

 

 

FREN HİDROLİĞİ DOT4
FBX050 500 ml
FBX100 1 lt
FBX500 5 lt
FBX2000 20 lt

 

 

FERODO PARÇA NUMARALARI

 

Fren Balataları FDB1931

 

 

Fren-Diskleri 15" ve 16" jantlar 17" jantlar
Parça Seri No. DDF1226 DDF1227
Çap (mm) 265.0 280.0
Kalınlık (mm) 11.0 11.0
Min. kalınlık (mm) 9.0 9.0

Not:
Ford C-Max'in yanı sıra, bu tip ATE kaliperleri şu araçların bazı versiyonlarında da bulunabilir:

  • Ford Focus II/Tourneo Connect/Transit Connect
  • Mazda 3/5
  • Volvo C30/S40/V50

 

 

İlgili Montaj Kılavuzları
yükleniyor...